Az autógyártást is elérte a változás igénye, vagy inkább szükségszerűsége. Kifogyóban vannak a hagyományos energiahordozók, így a kőolajkészlet is jelentősen megcsappant, amelynek következtében belátható időn belül olyan meghajtásról kell gondoskodnia a gyártóknak a gépjárműveknél, amelynél hosszú időre megoldott az üzemanyagkérdés. Próbálkozások több irányban is történtek, és ezek közül az egyik legígéretesebbnek az elektromos autók tűnnek. Természetesen a technológián még sokat kell fejleszteni, de manapság már több autógyár is gyárt elektromos autót sorozatban. "Meghalnak" a hidegben az elektromos autók, jelenti ki a cím.


Nézzük meg mit is takar ez a kijelentő mondat.

Mint feljebb utaltunk rá, az elektromos autóknak még nem képesek leváltani a hagyományos meghajtású, felépítésű autókat, mert technológiájukon még jelentősen fejlesztéseket kell végrehajtani. Fejlődésük mindezek ellenére már ma is gyors, és várhatóan hamarosan egyre nagyobb számban lehet majd találkozni velük az utcákon. Ezeknek az autóknak egyik legnagyobb ellensége a hideg, pontosabban a fagy. Elvégeztek ezzel kapcsolatban egy tesztet, amelynek az volt a célja, hogy megnézzék, hogy nagy hidegben, egy feltöltéssel az autók hány kilométert tudnak menni.

A tesztre az Alpokban került sor, és a résztvevők a BMW i3, Tesla Model S, Nissan Leaf, Renault Zoe, Mistubishi i-MiEV voltak. A teszt elég gyászos eredményt hozott, ami azt jelenti, hogy az ötből 4 autó, a gyárilag megadott távolságnak még a felét sem tudta megtenni. Ez tehát egy olyan terület, ahol feltétlenül javítani kell az elektromos autóknál. Nézzük meg a számok nyelvén a végeredményt, amely magáért beszél.

elektromos autok

Igaz tehát az a megállapítás, hogy "Meghalnak" a hidegben az elektromos autók.